ثبت اختراع بالش نجات و مصاحبه با مخترع جوان ایرانی

 

1. با سلام خانم سارا سرفرازی لطفا خودتان را معرفی نمایید و از سوابق تحقیقاتی و کاری تان بگویید؟
با سلام سارا سرفرازی جامی هستم فرزند نورالله سرفرازی جامی، محل زندگی من در استان خراسان رضوی شهرستان تربت جام است دانشجوی مهندسی متالوژی دانشگاه شریف هستم.

کار های پژوهشی را از دوران دبستان شروع کردم و در دوره های مختلف تحصیلی مقاله و داستان های کوتاهی نوشتم.و همچنین در مسابقات هنری نیز حائز رتبه برتر شدم.
از سال اول متوسطه در جشنواره جوان خوارزمی شرکت کردم و در دوره های سیزدهم وچهاردهم به مرحله استانی راه پیدا کردم ودر دوره پانزدهم به مرحله کشوری داوری راه پیدا کردم.
همچنین در «جشنواره اولین کتاب من» نیز برگزیده شدم.

2- آیا تاکنون اختراع دیگری هم داشته اید؟

بله

3. لطفا بفرمایید اختراع حاضر شما چیست و در چه زمینه ای کاربرد دارد؟

بالش نجات . و در زمینه پزشکی کاربرد دارد.

4. آیا فرد دیگری هم در اجرای این اختراع با شما همکاری داشته اند؟ لطفا معرفی نمایید.

در اجرای این طرح خانواده ام و به خصوص پدر و مادرم همراه همیشگی من بودند.همچنین آقای حسین حسینی و آقای محمد رضا شیری نیز در ساخت طرح راهنمایی کردند.

5. ایده این اختراع چگونه به ذهنتان رسید و چرا به فکر اجرای آن افتادید؟

وقتی  متوجه افرادی که بر اثر سانحه  دمای بدنشان به طور ناگهانی بالا می رفت .و همچنین افرادی که بر اثر تب زیاد در شب تشنج می کردند،شدم.به فکر ساخت وسیله ای برای هشدار قبل از این اتفاقات افتادم تا بتوانم قدمی در جهت سلامت بشری بردارم.

6. آیا در اجرای این اختراع با مشکلاتی هم مواجه شده‌اید؟

مسلّما هر کاری مشکلات خاص خودش را دارد و من هم از این بی نصیب نماندم.
در شهرستان تربت جام متأسفانه وسایلی که برای ساخت طرحم نیاز داشتم در دسترس نبود و مجبور بودم برای کوچکترین قطعات نیز همراه پدر و مادرم به مشهد بروم و این برای  خانواده ام و من با حجم درسی بالا خیلی وقت گیر و مشکل ساز بود.همچنین برای گرفتن تأییدیه از بیمارستان سجادیه شهرستان و بیمارستان دکتر شیخ چندین بار به این مکان ها رفتم.

7. برای ثبت اختراعتان از چه طریقی اقدام نموده‌اید ؟

 از طریق جهاد دانشگاهی ،دانشگاه فردوسی با موسسه پلکان آشنا شدم  و از این طریق به ثبت طرحم اقدام کردم.

8. در مسیر ثبت اختراع چه موسسات و سازمانهایی از اختراع شما حمایت نمودند؟

در این مسیر تنها شواری شهر تربت جام کمی از هزینه های اولیه ثبت را عهده دار شدند.

9. هم اکنون اختراع شما در چه مرحله‌ای است؟

ثبت شده است.

10. برای تجاری سازی اختراعتان چه برنامه‌ای دارید؟

برای تحاری سازی طریق موسسه پلکان اقدام کرده ام و مراحل تحقیقاتی خود را طی می کند.

11. در انتها، در صورت تمایل می‌توانید از کسانی که شما را در این راه همراهی نمودند قدردانی نمایید.

تشکر صمیمی از خانواده ام و به خصوص پدر و مادر عزیزم دارم.همچنین از دبیر راهنما آقای حسین حسینی نیز ممنونم.