اداره ی ثبت اختراع

ادارة کل مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان قائم فراهانی،نرسیده به خیابان شهید بهشتی ،سازمان ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی است، در این اداره خدماتی چون ثبت اختراع، علامت تجاری، طرح صنعتی، ثبت شرکت‌ها ،تجاری سازی و ... ارائه می شود.

 

اداره ثبت اختراع-ثبت اختراع

 

فرد مخترع برای ثبت اختراع باید به به سایت اداره کل  مالکیت صنعتی (www.ssaa.ir) مراجعه کرده و جهت تحویل مدارک در انتهای پروسه ثبت و همچنین جهت انجام برخی از امور اداری در طول انجام مراحل ثبت باید به اداره ثبت اختراعات مراجعه نماید.

صاحب علامت تجاری، برای ثبت علامت خود باید به اداره مالکیت صنعتی مراجعه نماید و با تحویل مدارک خود جهت ثبت علامت خود اقدام نماید.

اداره ثبت اختراع و ثبت علامت تجاری در حال حاضر فقط در تهران است و ثبت اختراع و علامت تجاری تنها و در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی انجام می‌گیرد. ثبت اختراع در مراحل ابتدائی شامل ثبت اظهارنامه و تسلیم مدارک لازم و متون اختراعی مشود و می توان پروسه ثبت را بطور آن لاین (اینترنتی) انجام داد و با دریافت کد و رمز مربوطه جریان ثبت را پیگیری نمود ولی در برخی از مراحل (صدور ابلاغیه جهت مراجعه حضوری) و همچنین اخذ و تایید برخی از نامه ها و در صورت نهائی شدن ثبت جهت تشکیل پرونده و ارائه اصل و کپی مدارک برای صدور سند اختراع باید حضورا" به اداره ثبت اختراعات مراجعه گردد.