چرا ناگهان بحث برند این قدر داغ شد؟


ایده برند حداقل به 5000 سال قبل بر می گردد. پس چرا حالا این مقوله چنین مساله مهمی شده است؟

برای این که به همان اندازه که جامعه ی ما از اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه به سوی اقتصاد مبتنی بر سفارش‌سازی انبوه حرکت کرده است، حق انتخاب خرید های ما افزایش یافته و جند برابر شده است. ما از لحاظ اطلاعات غنی، و از لحاظ زمان فقیر شده ایم. در نتیجه، شیوه قدیمی ما در قضاوت محصولات، با مقایسه ویژگی ها و مزایا، دیگر کارساز و عملی نیست. شرایط از سوی رقبایی بدتر شده است که ویژگی های یکدیگر را به محض اینکه وارد بازار می شود، تقلید می کنند و با پیشرفت هایی رخ داده در فرآیند ساخت و تولید، ممقولات کیفیت را قابل بحث می‌کنند.


برندینگ

امروزه ما انتخاب های خود را بیش تر مبنی بر ویژگی های نمادین قرار می‌دهیم. محصول چه شکلی به نظر می رسد؟ در کجا به فروش می رسد؟ چه افرادی آن‌را می خرند؟ اگر آن را بخریم، به چه «قبیله ای» می پیوندیم؟ هزینه و قیمت محصول، چه چیزی درباره مطلوبیت آن بیان می کند؟ افراد دیگر درباره آن چه چیزی می گویند؟ و در نهایت، چه کسی آن را تولید می کند؟ زیرا اگر بتوانم به سازنده اطمینان کنم، می توانم آن را الان بخرم و بعدا درباره محصول نگران شوم. به جای ارزیابی و ویژگی ها و مزایای آن، مقدار اعتمادی که من نسبت به محصول احساس می کنم، تعیین خواهد کرد که آیا من این محصول یا محصول دیگری را خواهم خرید.


برای اطلاعات بیشتر در زمینه برندینگ یا برند سازی روی عنوان های زیر کلیک کنید:

برند چه چیز نیست!

برند یا نمانام

برندسازی

با برند متمایز شوید