چه طور مردم با نام تجاری شما درگیر می‌شوند؟


قبل از اینکه به این نکته بپردازیم، شما باید تعیین کنید که چه می فروشید، و چه‌طور میخواهید آن‌را بفروشید.


به طور طبیعی این روش بسیار هوشمندانه و مقرون به صرفه است. اما از آن جایی که نام تجاری، احساس درونی یک فرداست، بهتر است مشکل نیز با احساس به دست آمده بررسی شود تا با یک منطق دارای نقص.


آن چه که شما به دنبال آن هستید، راه های ساختن زاگ است، بعد از آن می توانید ظرفیت های مهم دیگر محصول و نام تجاری  تان را تجزیه و تحلیل کنید.


برند خوب


ممکن است در ساختن زاگ، با مواردی رو به رو شوید که برای رقبای شما سودمند محسوب می شوند، اما شما آن ها را نادیده بشمارید و یا ممکن است به این نتیجه برسید رقبای شما به روش های مشابه هم یا در بازار های مشابه هم در حال رقابت اند، اما در این شلوغی، شما می تواندی با واگذارکردن میدان جنگ به آ‌ن‌ها و پیدا کردن چیزی منحصر به فرد بتازید و از رقبا پیشی بگیرید.


در کتاب استراتژی اقیانوس آبی، مولفان دبلیو.چان کیم و رنه موبرنی، یک روش نظام مند برای تغییر جایگاه رقبا پیشنهاد می‌شود و آن، تغییر قوانین درگیر شدن و رفتن در فضاها و بازارهای آرام و خلوت و نفوذ و سریع در این بازار آرام اقیانوس آبی، به جای رقابت خونین در بازار شلوغ اقیانوس قرمز است.


از آن‌جایی که بیبلی در بازار جدید پنهان بوده است، بنیان گذاران ممکن بوده است آن را در برابر نزدیک ترین رقیب همچون کافی‌شاپ‌های مدرن، کافه های سنتی، رستوران های با فهرست دسر بعد از غذا، و فروشگاه های فروش و آزمایش قهوه قرار دهند.


بیبلی چه چیزی می تواند ارائه دهد که رقبا نمی توانند؟ «یاد دادن قهوه» با قیمت مناسب؟ تنها با یک فنجان؟


موضوعات آموزشی که در صفحات ویدئویی بزگ پخش می‌شود؟ بازی‌های آزمایش قهوه؛ چشم بسته که مشتریان بتوانند تنوع قهوه ها را تشخیص دهند؟ تور گروهی از کشورهای مختلف تولید کننده قهوه؟ یک وبسایت پر مضمون با تغییر آزمون چشایی مستمر؟ ارائه کیک های مختلف و چشیدن رایگان قهوه ای که باهم جور باشند؟ قهوه های مخصوص برای بردن به خانه و نه نوشیدن در کافی شاپ؟


بهترین قانون برایپیروی کردن این است که هر نوع تقلید و تمرین به اصطلاح خوب را فراموش کنید. بهترین تمرینات، معمولا رایج‌ترین تمرینات است و رایج ترین تمرینات هرگز چیزی به زاگ اضافه نخواهد کرد. مهم نیست چه تعدادی از آنها را به کار ببرید.


برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینکهای زیر مراجعه کنید:

7معیار یک برند خوب

 تبلیغات محرک برند