ده خطای نابخشودنی در انتخاب نام های تجاری
1- بی توجهی به اهمیت نام گزاری
2- توجه دیرهنگام به فرآیند نام گذاری و نادیده انگاشتن مباحث پیچیدهی مرتبط با علائم تجاری و url
3- استفاده از نام برندی نا مناسب و نامرتبط، صرفا به سبب نگرانی و ترس از دست دادن مشتریهای فعلی
4- بی توجهی به این مسئله که نام گذاری علاوه بر خلاقانه بودن، امری استراتژیک است؛ سقوط در تبهی نامهای «توصیفی» با تمرکز بر ویژگی های کارکردی که اغلب با رشد و ارتقای تعهدات برند، محدود کننده و دست و پا گیر به شمارمیآید.
5- گرفتار شدن در دام مفاهیم انتزاعی و در نظر نگرفتن بازخورد مخاطبان هدف در فرآیند تصمیم گیری
6- در نظر نگرفتن الزامات جهانی در مورد نامها
7- ضعف ارتباطات داخلی جهت پشتیبانی از نام برند جدید
8- پایان دادن به ارتباطات شفاهی میان برند و نام آن
9- همهی محصولات، خدمات یا بخش های جدید سازمان، به نام جدید نیاز ندارند.
10- ساده انگاری بیش از حد نسبت به بحث نام گذاری
مطالب مرتبط