اختراع و نوآوری


برخی از مشهور ترین اختراعات قرن نوزدهم حاصل تلاش کسانی است که نام آنها فراموش شده است. نامی که همراه با محصولات به ذهن ما متبادر می شود، معمولا نام کارآفرینانی است که این اختراعات را به مرحله کاربردتجاری رسانده اند.

 

اختراع و نوآوری-اختراع-نوآوری

 

اختراع جارو برقی

به عنوان مثال، جارو برقی را مخترعی به نام جی.موری سپنگلر ابداع کرد و نام اصلی آن " جاروی مکنده الکتریکی"  بود. او با یک تولید کننده محصولات چرمی ملاقات کرد که از جارو برقی هیچ نمی دانست، اما درباره بازاریابی و فروش آن ایده هایی بکر داشت: دابلیو.اچ.هور.

 

اختراع چرخ خیاطی

یکی از اهالی بوستن به نام الیاس هو نیز به همین شکل نخستین ماشین خیاطی جهان را در سال 1846 اختراعکرد. او که به رغم مسافرت به لندن موفق به فروش ایده اش در آن شهر نشد، به آمریکا بازگشت و در کمال تعجب دریافت که شخصی به نام آیزاک سینگر اختراع او را به سرقت برده و کسب و کاری پر رونق را به راه انداخته است. اگرچه دست آخر سینگر ناگریز شد حق امتیاز همه ماشین هایی را که تا آن زمان ساخته بود به الیاس هو بپردازد، امروز اغلب مردم ماشین خیاطی را به نام سینگر می شناسند و نه هو .

 

اختراع تلگراف

ساموئل مورس، که نامش به عنوان پدر تلگراف جاودانه شده است، در واقع کدی را اختراع کرد که صرفا شامل نام خودش میشد و باقی ماجرا حاصل تلاش دیگران بود. آورده آقای مورس انرژی پایان ناپذیر و چشم انداز بلند پروازانه اش بود. او برای آنکه چشم اندازش را محقق کند، مهارت های بازارایابی و سیاسی خود را در آمیخت تا بتواند از منابع مالی دولت آمریکا برای گسترش ابزاری که برای اولین بار می توانست مردم را از فاصله های دور به یکدیگر متصل کند استفاده کند. تنها پنج سال پس از نمایش اولیه این ابزار، بیش از پنج هزار مایل خط تلگراف در آمریکا کشیده شد و مورس "بزرگترین مرد نسل خو" لقب گرفت.