کلینیک تخصصی ثبت اختراع، ثبت علامت تجاری(برند)، ثبت طرح صنعتی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

انواع خلاقیت



خلاقیت نوآورانه:

خلاقیت نخستین، سترگ و بزرگ و نیز خلق کردن و به وجود آوردن از راه و روشی نوینو متمایز. 



انواع خلاقیت

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

چرا ناگهان بحث برند این قدر داغ شد؟


چرا ناگهان بحث برند این قدر داغ شد؟


ایده برند حداقل به 5000 سال قبل بر می گردد. پس چرا حالا این مقوله چنین مساله مهمی شده است؟

برای این که به همان اندازه که جامعه ی ما از اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه به سوی اقتصاد مبتنی بر سفارش‌سازی انبوه حرکت کرده است، حق انتخاب خرید های ما افزایش یافته و جند برابر شده است. ما از لحاظ اطلاعات غنی، و از لحاظ زمان فقیر شده ایم. در نتیجه، شیوه قدیمی ما در قضاوت محصولات، با مقایسه ویژگی ها و مزایا، دیگر کارساز و عملی نیست. شرایط از سوی رقبایی بدتر شده است که ویژگی های یکدیگر را به محض اینکه وارد بازار می شود، تقلید می کنند و با پیشرفت هایی رخ داده در فرآیند ساخت و تولید، ممقولات کیفیت را قابل بحث می‌کنند.


برندینگ

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

علائم توصیفی


علائم توصیفی


علائمی هستند که بصورت مستقیم به توصیف کالای مورد نظر می پردازند و ویژگی یا کیفیتی از کالا بطور مثال کارکردابعاد یا اجزاء آن را بیان می کنند. کلمه "Inn.Holiday"برای اتاق های هتل می تواند از این نوع علائم محسوب شود. این علائم در مورد کالاها یا خدمات مطالبی را بیان می کنند و بر خلاف علائم خیالی و دلالت کننده ذاتا قابل حمایت نیستند و تنها در صورتی قابل حمایت هستند که در اثر کسب معنای ثانویه وجه ممیزه را بدست آورند. معنای ثانویه برای یک علامت تنها در صورتی بوجود می آید که علامت در نتیحه استعمال نزد مردم معنایی غیر از معنای اولیه خود نزد مصرف کنندگان پیدا کند، به گونه ای که ذهن مصرف کنندگان با دیدن آن علامت بلافاصله متوجه معنای ثانویه که همان ارتباط علامت با کالاهای بنگاه تولیدی یا تجارتی خاص است شود، و تنها در این صورت است که این نوع علائم نیز می توانند به عنوان علائم تجاری مورد پذیرش قرار گیرند. 

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

ثبت اختراع و حقوق مخترع


ثبت اختراع و حقوق مخترع


حقوق انحصاری صاحب ورقه اختراع ممکن است مورد نقض قرار گیرد. به عبارت دیگر اگر صاحب ورقه اختراع محصول جدید یا بهبود یافته ای را به بازار عرضه کند که با موفقیت روبرو شود، احتمال دارد که دیر یا زود رقیبان وی سعی کنند محصولاتی تولید کنند که دارای ویژگی های فنی باشند که عین یا بسیار مشابه با ویژگی های فنی باشند که عین یا بسیار مشابه با ویژگی های فنی محصول صاحب ورقه اختراع را با قیمت ارزان تر تولید کنند که این امر می تواند فشار سنگینی بر کسب و کار صاحب ورقه اختراع یا قائم مقام او وارد کند؛ خصوصا اگر صاحب ورقه اخترع در تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری سنگینی را متحمل شده تا محصول جدید یا بهبود یافته ای را تولید کند. 

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

علامت تجاری و استفاده نکردن از آن


علامت تجاری و استفاده نکردن از آن


عدم استفاده از علامت تجاری و یا قطع استفاده از آن در مدتی که عرفا قطع استعمال مصداق پیدا کند، موجب

ثبت علامت تجاری - علامت تجاری-

 سقوط و زوال مالکیت آن است. در واقع این حق به علت قطع استعمال، بلاصاحب یا بلامالک خواهد شد. با زوال امتیاز ناشی از نام تجاری اشخاص ثالث می توانند به عنوان نام بازرگانی از این نام استفاده کنند. بنابراین تجار یا موسسات تجاری باید برای جلوگیری از سقوط حق نام بازرگانی آنان و حفاظت از آن تلاش لازم به عمل آورند؛ زیرا ممکن است غیر ارادی این حق ساقط شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید روی دو لینک زیر کلیک کنید. 

عدم استفاده از علامت تجاری

استفاده از علامت تجاری

عدم استعمال از علامت تجاری


۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

اختراع و ورقه اختراع


اختراع و ورقه اختراع


لغت PATENT حداقل در بعضی از زبان های اروپایی به دو معنی استعمال می شود. معنی اول عبارت است از سندی که به مخترعی داده می شود تا به موجب آن از امتیازات اختراع خود بهره مند گردد. معنی دوم عبارت است از محتویو مضمون حمایتی که در اثر ثبت اختراع به وجود می آید.



اختراع و ورقه اختراع

ادامه مطلب...
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

نام تجاری

 

نام تجاری


یکی از انواع موضوع حق مالکیت صنعتی نام تجاری است.

لازم دانسته شود نام تجاری چیست، خصوصیات، خواص و آثار حقوقی آن کدام است؟

برای ورود در بحث نام تجاری بدوا باید نسبت به آن شناخت پیدا کرد و برای شناخت آن و متمایز ساختن این عنوان از عناوین دیگر نیاز است که نام تجارتی تعریف شود.

برای دانستن تمامی این مبحث های حقوقی روی عنوان های زیر کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید.


1-تعریف نام تجاری

2- خصوصیات نام تجاری

3-چگونگی انتخاب نام تجاری

4- ماهیت حقوقی نام تجاری

5- شرایط اساسی صحت نام تجاری

6- سقوط حق مالکیت علامت تجاری

7- بهره برداری از نام تجاری و آثار آن

8- حمایت از نام تجاری


۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

اختراع محصول یا فرآورده


اختراع محصول یا فرآورده


در این نوع اختراع، فکر و ایده مخترع به شکل یک محصول یا فرآورده نمود پیدا می‌کند. مانند اختراع یک سمپاش یا یک ابزار جراحی


۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

اختراع سری


اختراع سری


در قوانین تعدادی از کشورهاهر زمان که انتشار یا افشاء اختراع از طریق انتشار گواهی اختراع (اظهارنامه یا ورقه اختراع) بر اساس تشخیص اداره صلاحیدار دولتی مربوط، مضر امنیت ملی باشد، در این صورت تحت شرایطی بنا به دستور مقام ذیصلاح اختراع محرمانه تلقی و از انتشار اظهارنامه یا ورقه اختراع خودداری خواهد شد.

در حقوق انگلیس در رابطه با اختراعاتی که حاوی اطلاعاتی در مورد امنیت ملی است یا اختراعاتی که انتشار اطلاعات موجود در آن مخل امنیت کشور باشد، مقررات خاصی از حیث انتشار وجود دارد. در این قبیل اختراعات و همچنین اختراعات مربوط به انرژی اتمی اعم از نظامی و غیر نظامی به لحاظ امنیتی، اطلاعات موجود در اوراق اختراعات مربوط، محرمانه نگهداشته می‌شود و این قبیل اختراعات برخلاف اختراعات معمولی منتشر نخواهد شد و در واقع دولت به لحاظ مسائل امنیتی این حق را برای خود قائل است که بر خلاف معمول، از انتشار اظهارنامه اختراع و همچنین ورقه اختراع جلوگیری نماید. 
البته برای جلوگیری از ورود خسارت به مخترع در این فرض، دولت می تواند خسارات وارده به مخترع را که از محرمانه بودن اختراع ناشی شده است جبران نماید. 


۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

ثبت علامت تجاری و موافقتنامه مادرید


ثبت علامت تجاری و موافقتنامه مادرید


اظهارنامه برای ثبت علامت که اظهارنامه بین المللی نامیده می شود توسط درخواست کننده به کشور مبدا تسلیم می گردد. درخواست کننده باید تبعه کشوری باشد که طرف موافقتنامه مادرید است و باید شخص حقیقی یا حقوقی باشد که اقامتگاه یا مقر حقیقی و موثر صنعتی یا تجاری در چنان کشوری داشته باشد. به عبارت دیگر علامتی که ثبت بین المللی آن مورد نظر است ابتدا باید در سطح ملی توسط اداره ثبت علائم کشور مبدا درخواست کننده به ثبت رسانیده شود.

 

ثبت علامت تجاری -ثبت برند

 

کشور مبدا باید دارای شرایط زیر باشد:

1-    یک کشور طرف موافقتنامه مادرید باشد که متقاضی ثبت بین المللی علائم تجاری در آن یک مقر حقیقی و موثر صنعتی یا تجاری دارد. 

2-    اگر وی هیچ مقر حقیقی و موثر صنعتی و تجاری در چنان کشوری نداشته باشد کشور طرف موافقتنامه مادرید که اقامتگاه درخواست کننده در آن است کشور مبدا خواهد بود. 

3-    اگر درخواست کننده فاقد یک مقر حقیقی و موثر صنعتی یا تجاری باشد و اقامتگاهی هم در آن کشور نداشته باشد در این صورت کشور طرف موافقتنامه مادرید که درخواست کننده تبعه آن است کشور مبدا خواهد بود.

خلاصه اینکه کشور مبدا که اظهارنامه ثبت بین المللی باید بر اساس ثبت علامت تجاری در آن کشور صورت گیرد، کشوری است که درخواست کننده تبعه آن است یا دارای یک مقر حقیقی و موثر صنعتی و تجاری در چنان کشوری است یا اقامتگاه وی در آن کشور قرار دارد. بنابراین اگر متقاضی ثبت بین المللی علامت تجاری دارای چنان ارتباطی با یکی از کشور های عضو موافقتنامه مادرید نباشد نمی تواند از مزایای این سیستم برای ثبت علامت خود در سطوح بین المللی استفاده و اقدام کند. به عبارت دیگر ثبت بین المللی علامت تجاری در قالب نظام مادرید توسط شخص حقیقی یا حقوقی که از طریق مقر حقیقی و موثر صنعتی یا تجاری، اقامتگاه یا تابعیت با یکی از کشورهای عضو موافقتنامه مادرید ارتباط نداشته باشد امکان پذیر نیست.به هر حال در چنین شرایطی متقاضی ثبت بین المللی علامت تجاری ناگریز است که خارج از نظام مادرید اقدام به ثبت علامت خود نماید. 

۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین