طبقه بندی نام های تجاری از دیدگاه Landor
1- تشریحی: تشریح کننده کارکردها و نقش محصول یا خدمت هستند. چنین نام هایی معمولا غیر قابل ثبت هستند. چنین نام هایی معمولا غیر قابل ثبت هستند. نظیر Singapore Air lines و Global Crossing.
2- پیشنهادی: این نام ها مزیت محصول یا خدمات را به مشتری یادآوری می کنند. نظیر MarchFIRST و Agilent Technologies.
3- ترکیبی: ترکیبی از دو یا چند واژه ی گاهی نامرتبط و غیر منتظره برای مشتری. نمونه ی آن redhat است.
4- کلاسیک: برگرفته از ریشه های لاتین، یونانی یا سانسکریت، نظیر Meritor.
5-اختیاری: واژه های وافعی بدون هیچ نوع ارتباط معنایی روشن، نظیر Apple.
6- تخیلی: واژه های ابداعی بدون بهره گیری از معنایی روشن و واضح، نظیر Avanade.
مطالب مرتبط: