برند های دو بعدی


یکی از نکات مهم این است که هر برند قدرتمند از دو بعد برخوردار است؛ عقل و نیز قلب مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، دو راه مختلف برای ایجاد وفاداری و هم نوایی با برند وجود دارد، اما برندهای قدرتمند اغلب هر دو مسیر را در پیش می گیرند. برندهای قدرتمند، عملکرد محصول و تصویرسازی ذهنی را باهم در می آمیزند تا بتوانند مجموعه ای از واکنش های پر رنگ، گوناگون و مکمل ر نسبت به برند ایجاد کنند. 


ثبت برند - ثبت علامت تجاری


آدامس

شرکت های تولیدکننده تبلیغات سنتی استفاده می کردند. به عنوان مثال، شرکت Wrigley`s در آگهی های تبلیغاتی خود برای معرفی آدامس های نعنایی (با تاکید بر استفاده ی دو برابر از عصاره ی نعنا در محصول) دوقلوها را نشان میداد؛ اما امروزه شرایط متفاوت است. فعالیت های بازاریابی برای آدامس Dentyne fire - که بر مصرف کنندگان جوان هجده تا 24 ساله هدف گذاری شده بود - بر قابلیت این ادامس ها در ایجاد هیجان و تحریک احساسات تاکید می کرد. آدامس Juicy fruit برای ایجاد تبلیغات دهان به دهان در خصوص طعم های مختلف محصولات خود، از شیوه های اینترنتی استفاده میکند. سرمایه گذاری این شرکت ها روی توسعه ی برجستگی برندها با استفاده از شیوه های اینترنتی استفاده میکن. سرمایه گذاری این شرکت ها روی توسعه ی برجستگی برندها با استفاده از شیوه های جذاب تر در ایجاد تاثیر ذهنی مثبت و تحریک هیجانی و احساسی مشتری ها و تاثیرگذاری بر نگرش مصرف کننده نسبت به زمان مناسب استفاده از آدامس، برای تمام این صنعت سود اور بوده است. روند فروش این آدامس پس از یک دوره ثبات و کاهش سرانجام در سال 2004 حدود شش درصد افزایش یافت. 

یک برند قدرتمند، با ایجاد جاذبه ی منطقی و هیجانی برای مشتری ها می تواند نقاط تماس چندگانه ای را میان خود و مشتری ها تعریف کند و به این ترتیب آسیب پذیری خود را در مقابل رقبا کاهش دهد. تاکید بر مفاهیم منطقی می تواند نیاز های منفعات طلبانه مشتری ها را ارضا کرده و در عین حال تاکید بر مفاهیم احساسی و هیجانی می تواند نیاز های روان شناختی هیجانی آنها را برآورده کند. ترکیب این دو با یکدیگر به برندها امکان می دهد تا جایگاه بی نظیری را برای خود ایجاد کنند. ترکیب این دو با یکدیگر به برندها امکان می دهد تا جایگاه بی نظیری را برای خود ایجاد کنند. هم راستا با این شیوه ی نگرش، یکی از مطالعات انجام شده توسط Mc Kinsey در خصوص 51 برند سازمانی، نشان داد که وجود مزیت های فیزیکی و احساسی متمایز در یک برند می تواند ارزش آن را برای سهامداران افزایش دهد؛ به ویژه زمانی که هر دوی این مزیت ها از طرف سازمان مورد تاکید قرار گیرند و باهم آمیخته شوند. 


مطالب مرتبط:

برند چه چیز نیست!

 7 معیار یک برند خوب

با برند متمایز شوید

برند جهانی